Jaarprogramma: Van Professional naar Autoriteit

Een kwaliteitsboek in één jaar
Het schrijven van een boek is meer dan het hebben van een goed verhaal. Natuurlijk is de kennis van het onderwerp essentieel, maar daarvan een goed boek maken is een vak apart. Auteurscollege richt zich op het begeleiden van professionals die zich willen onderscheiden en die zich willen neerzetten als expert met het doel om door te groeien naar autoriteit. In veel gevallen als professioneel spreker. Het boek is hierbij een gouden middel.
Van tevoren bepalen we het gewenste resultaat en hoeveel tijd je nodig denkt te hebben. Jouw boek schrijven we ook samen. Jij levert de kennis en schrijft. Ik begeleid en ondersteun je: praktisch en persoonlijk.
Het resultaat is een boek wat past bij de expertstatus die jij wilt uitstralen.
Boekproces in drie fasen
Er komt veel kijken bij het schrijven, publiceren en het inzetten van je boek als marketinginstrument. In de praktijk merk ik als schrijfcoach dat veel professionals behoefte hebben aan het totaaloverzicht van het gehele proces. Met Auteurscollege haal je alle kennis en ervaring in huis om je business te verkopen met een boek. In 3 stappen help ik je naar succes.

Stap 1: van idee naar manuscript
Een boek schrijven, doe je met een goed boekplan. Zo’n plan voorkomt dat je verzandt en bespaart je zeker 50% van je schrijftijd. In het boekplan bepalen we wat je gaat schrijven, voor wie en met welk marketingdoel.
VIP-dag
Je krijgt een VIP-dag, waarop we samen aan de slag gaan. Ik kruip in de huid van je doelgroep en stel je lastige vragen. Zo komen we tot de juiste keuzes en een boek dat perfect aansluit op de behoefte van je doelgroep.
Na de lunch pakken we de boekstructuur bij de kop. Aan het einde van de dag heb je een compleet boekplan om je manuscript mee te schrijven, zonder afleiding, zonder twijfels.
3 Maanden pennen
Nu ga je zo’n 3 maanden schrijven. Elke week bespreken we de voortgang. Volg je mijn raad op en kom je de afspraken na, dan heb je aan 4 tot 6 uur schrijftijd per week genoeg. Loop je tussentijds vast of heb je vragen? Je kunt me altijd mailen, appen of bellen. In deze fase ben ik je schrijfcoach die je op koers houdt. Lukt het schrijven niet? Dan heb ik altijd een tekstschrijver voor je achter de hand.
Leg je ziel in je boek
Je conceptteksten beoordeel ik, eventueel samen met inhoudelijk experts. Je krijgt opbouwende feedback, met tips en verbetervoorstellen. Vooral om jouw visie, jouw ziel te laten doorklinken. Dat is essentieel voor je boek. Jouw toegevoegde waarde en onderscheidende expertise moeten er vanaf spatten.
Vervolgens doe ik een manuscriptscan om te beoordelen of het begrijpelijk en aantrekkelijk is.
Stap 2: van manuscript naar boek
Zodra je manuscript klaar is, dragen we het over aan een redacteur en corrector voor de taalkundige optimalisatie. Daarna is je boek gereed voor productie.
Hoe moet je boek eruitzien? Wat past bij jou en je doelgroep? Dat bepalen we samen, evenals de keuze van een passende vormgever. We doen suggesties voor beeldmateriaal, kleuren, papiersoort en afwerking met bijbehorende prijsvoorstellen.
In deze fase ben ik jouw boekproducent. Ik onderhoud de contacten met de vormgever, drukker en bewaak de voortgang en kwaliteit.
De vormgever maakt ontwerpvoorstellen voor de cover en het binnenwerk. Die beoordelen we samen en na akkoord word je boek opgemaakt. De correctiefase coördineer ik en ik begeleid het drukproces.


Stap 3: van boek naar omzet
Zodra het boek in productie gaat, besteden we tijd aan de boeklancering en brengen we de marketing in een stroomversnelling. Nu je boek bijna verschijnt, zetten we de PR en promotie steviger neer. We zoeken de pers op, maken een contentkalender en voeren de acties uit.
Promotie: van vlog tot podcast
Vervolgens kijken we naar passende aanvullende media en middelen, zoals vlogs, blogs, podcasts, e-mailmarketing, noem maar op. Ook bij de realisatie van al die middelen begeleid ik je en heb ik professionals binnen handbereik voor de productie. Overweeg je een vertaling of luisterboek? Ook daar kan ik je bij helpen.
Verkoop en distributie
Je krijgt een plek op de boekenpagina van Auteurscollege. Daarnaast adviseer ik je een webpagina voor je boek te maken. En wil je een plek bij Bol.com of Managementboek? Ik regel het voor je. Net zoals een ISBN, het internationaal unieke nummer waarmee jouw boek opvraagbaar is. Voor de duidelijkheid: jij blijft eigenaar van je boek.
Je boek als contentgenerator
Vervolgens organiseer ik schrijfdagen waaraan je kunt deelnemen, want je blijft natuurlijk bloggen en artikelen schrijven over je boek en jouw expertise. Je boek is een rijke bron om uit te putten voor aanvullende marketingactiviteiten.
Je zult zien dat je bekendheid toeneemt en de vraag naar je boek en expertise groeit. Met als resultaat: meer omzet.
Van boek naar podium
Met je boek in de markt word je een autoriteit op jouw gebied. Grote kans dat je als spreker gevraagd wordt op congressen en bijeenkomsten. Wil je ook daar ondersteuning bij? Ik help je graag.
Via Auteurscollege heb je toegang tot internationale sprekersbureaus. Ik begeleid al jaren sprekers met het aanscherpen van hun verhaal, het samenstellen van hun sprekersprofiel, zich beter te presenteren en de zaal te vullen